کد خبر: ۹۶۰۰
۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

معبر قدیمی‌ترین دبستان قاسم‌آباد

خیابان شاهد ۵۹ از سمت دیگر به استادیوسفی ۸ می‌رسد و از قدیمی‌ترین معابر قاسم‌آباد است. این خیابان، یکی از دو مرکز محله شاهد را تشکیل داده و جمعیت زیادی را به خود جذب کرده است.

خیابان شاهد ۵۹ از سمت دیگر به استادیوسفی ۸ می‌رسد و در محله شاهد قرار دارد. این کوچه از قدیمی‌ترین معابر قاسم‌آباد است که از سال ۱۳۵۵ جزو بافت شهری محسوب می‌شود. در این معبر چهارکاربری مذهبی و فرهنگی، فضای سبز، آموزشی و تجاری درمیان واحد‌های مسکونی به چشم می‌خورد. این خیابان، یکی از دو مرکز محله شاهد را تشکیل داده و جمعیت زیادی را به خود جذب کرده است.

بوستان نیلوفر با ۵ هزار مترمربع در این خیابان قرار دارد. پارک بازی کودکان، تجهیزات بدن‌سازی، میز پینگ‌پنگ، نشیمن مناسب و روشنایی خوب ازجمله امکاناتی است که در این بوستان محلی می‌توان مشاهده کرد.

معبر قدیمی‌ترین دبستان قاسم‌آباد

مسجد علی بن‌ابی‌طالب (ع) که ساخت آن به سال ۷۸ برمی‌گردد، ۱۴۰۰ مترمربع زیربنا دارد و امکاناتی ازجمله کتابخانه، پایگاه بسیج و کانون فرهنگی را در خود جای داده است. 

معبر قدیمی‌ترین دبستان قاسم‌آباد

دبستان دخترانه «شهدای راه آهن» قدیمی‌ترین مرکز آموزشی قاسم‌آباد است که اولین دانش‌آموزان آن در سال ۱۳۵۷ پای به این مدرسه گذاشتند و درحال حاضر هشتصددانش‌آموز در دو شیفت آن تحصیل می‌کنند.

معبر قدیمی‌ترین دبستان قاسم‌آباد

یکی از شعبه‌های همیاران شورای حل اختلاف خراسان رضوی در مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) قرار دارد. این مرکز در میانجیگری بین اهالی نقش مهمی دارد و هفتاددرصد پرونده‌های قضایی که به آن ارائه شده، به صلح ختم شده‌است.

معبر قدیمی‌ترین دبستان قاسم‌آباد

شاهد ۵۹ با مسیر‌های دوچرخه‌سواری آغاز می‌شود که طرفداران بسیاری دارد؛ البته پستی و بلندی این مسیر‌ها در نقاطی باعث ایجاد خطر برای ورزشکاران می‌شود. 

* این گزارش چهارشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۷۵ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44